ERASMUS+ BENDROJO UGDYMO STRATEGINĖS PARTNERYSTĖS PROJEKTO „HERIT APP“ VEIKLŲ GABIJOS GIMNAZIJOJE DIENORAŠTIS

Vasario 8–15 dienomis 22 II gimnazijos klasių mokiniai ir mokytojos Jolanta Antanavičienė, Irena Kusaitė, Jūratė Skomantienė, Laura Stašauskienė, Natalija Trofimova dalyvavo ERASMUS+ BENDROJO UGDYMO STRATEGINĖS PARTNERYSTĖS PROJEKTO „HERIT APP“ veiklose Lietuvoje. Gimnazistai gavo galimybę susipažinti ir pabendrauti su Vengrijos, Čekijos bei Ispanijos moksleiviais. Projekto mobilumas truko penkias dienas, tačiau laikas tikrai neprailgo, nes kiekviena diena buvo pripildyta naujų veiklų ir įspūdžių.
Kupinas įdomybių Erasmus+ mobilumas prasidėjo vasario 9 dieną, sekmadienį. Pirmiausiai svečiai buvo susipažindinti su Gabijos gimnazija, vėliau pristatyta neįtikėtino grožio Lietuva. Pirmosios dienos pagrindinis tikslas buvo suartėti ir pažinti vieniems kitus, tad užsiėmimų tikrai netrūko. Kai aplinka tapo visiems jaukesnė, gabijiečiai projekto dalyvius iš užsienio pakvietė prisijungti prie flash mob‘o pamokų. Vakare atėjo laikas susipažinti su gražiąja Lietuvos sostine, todėl mokiniai išvažiavo į Vilniaus centrą ir ten praleido likusią dienos dalį.
Kitą dieną atrodė, jog visi projekto dalyviai yra viena didelė šeima, net šaltukas nesutrukdė nuo pat ryto vaikščioti vingiuotomis Vilniaus gatvelėmis, apžiūrinėti gražiausias miesto vietas ir taip pat patikrinti programėlės „Herit – app“ veikimą. Po ilgo ir turiningo turo moksleiviai grįžo į mokyklą, o pasistiprinę buvo suskirstyti į komandas, kuriose, naudodamiesi įvairiomis programėlėmis, turėjo paruošti pristatymus apie tradicinį maistą, šokius, gimtąsias kalbas ir tradicines šventes bei papročius. Dienos pabaigoje dalyviai tobulino flash mob‘ą – juk norint tobulo rezultato, reikia užsispyrusiai dirbti!
Trečioji diena prasidėjo nuo darbo grupėse, kuriose dirbdami mokiniai bandė įgyvendinti jiems iškeltus uždavinius. Šį kartą mokiniams jau reikėjo parodyti, kiek kiekviena grupė yra padariusi, kad galutinis variantas būtų nepriekaištingas. Nemažai padirbėję, dalyviai autobusu keliavo į Trakus, kur turėjo galimybę apsižvalgyti ir parodyti svečiams mažą, bet mūsų kultūrai svarbią Lietuvos dalį. Trakai bene kiekvienam lietuviui asocijuojasi su kibinais, tad moksleiviai gavo galimybę ne tik jų paskanauti, bet ir patys pasigaminti vieną tradicinių Lietuvos patiekalų. Diena baigėsi flash mob‘o tobulinimu.
Ketvirtąją projekto dieną dalyviai pradėjo grupėse atliktų darbų pirmaisiais pristatymais. Buvo pristatomi prezentacijų variantai, kurie buvo draugiškai vertinami, o po to komandos dar turėjo galimybę darbus patobulinti. Po varginančių, tačiau daug žinių suteikusių darbų, moksleiviai papietavę keliavo dar kartą pasigrožėti mūsų sostine ir aplankyti vieną iš pagrindinių Vilniaus simbolių – Gedimino pilį.
Išaušo paskutinioji Erasmus+ mobilumo diena. Ji prasidėjo draugiškomis tinklinio rungtynėmis smėlio arenoje – juk sportas skatina dirbti komandoje ir dar geriau pažinti vieniems kitus. Po linksmo žaidimo pasistiprinti dalyviai grįžo į mokyklą, o vėliau pristatė jau patobulintus grupių darbus. Po įdomių prezentacijų projekto dalyviai gavo galimybę stebėti sukurtą filmuką apie savaitę trukusius darbus ir užfiksuotus nuotykius. Pagaliau mokiniai sušoko bei nufilmavo ir visą savaitę kurtą flash mob‘o šokį. Erasmus+ projekto mobilumą vainikavo nedidelis vakarėlis, kurio metu visi turėjo paskutines galimybes pabendrauti, pasidžiaugti penkių dienų įspūdžiais bei pašokti. Tai ir buvo paskutinės nepakartojamos dalyvių akimirkos kartu.

Tekstą kūrė II klasės mokinės Ieva Marija ir Paulina, redagavo mokytoja J. Skomantienė