Kunčino romano „Tūla“ keliais

Saulėtą balandžio 17 dienos rytą mes, IV D klasės mokiniai su lietuvių kalbos mokytoja V. Rutkauskiene, išsiruošėme į įspūdžių ir potyrių kupiną literatūros ekskursiją po Vilniaus senamiestį ir Užupį – J. Kunčino romane ,,Tūla“  minimas vietas.

Ekskursijos vadovo  mums nereikėjo. Kartu su Benita, Aiste ir Viktorija skaitydamos romaną kruopščiai žymėjomės lankytinas vietas, rinkome citatas, braižėme dviejų valandų kelionės maršrutą.

Kelionę pradėjome Vokiečių gatvėje prie Šiuolaikinio meno centro, kur pirmąkart susitiko pagrindiniai kūrinio veikėjai. Keliavome  svarbiausiomis pagrindinio kūrinio veikėjo išvaikščiotomis Malūno, Olandų, Maironio gatvėmis, aplankėme Bernardinų bažnyčią, Tūlos namą tarp dviejų tiltelių per Vilnelę, Drugelių kapines.

Nors kavinių („Daina“, „Rytas“), įstaigų („Saugumiečių namai“, daržovių krautuvės ir turgaus), kur buvo anksčiau, nebėra, tačiau nesunkiai suradome jų buvusią vietą.

Džiaugiamės, kad pagrindiniai kelionės tikslai – suvokti sovietinių laikų bohemišką gyvenimą, geriau pažinti Vilnių bei prisiminti skaitytus epizodus – buvo įgyvendinti.

Įspūdžiais apie netradicinę literatūros pamoką pasidalijo bendraklasiai:

,,…mėgavausi kiekvienu žingsniu. Jau kitaip žvelgiau į miesto gatves. Viskas gyva, tikra, pastatai kadaise buvo ar bus įamžinti…“ (Ugnė)

,,Labai patiko tokia netradicinė pamoka be sienų. Ji padėjo pastebėti dar nematytas Vilniaus vietas. Patiko pasirinktas maršrutas, kuris neišvargino.“ (Augustė)

,,Ekskursija leido labiau pajusti kūrinį, lavino vaizduotę – klaidžiojant po miestą lengviau įvaizduoti veikėjų poelgius, išgirsti jų žodžius…“ (Monika)

Informaciją parengė IV D klasės mokinė Gabrielė Žilionytė.