III–IV GIMNAZIJOS KLASIŲ, DAILĖS GRUPIŲ, KŪRYBINIS PROJEKTAS „ATGIJĘ PAVEIKSLAI“

Idėjos sklando ore… reikia tik dairytis ir jas gaudyti. Žinoma, dar reikia drąsos, kūrybiškumo, užsidegimo bei pastangų jas pagavus, įgyvendinti.
Vienas žymiausių JAV Paul Getty meno muziejus šiuo karantino laikotarpiu pasiūlė labai įdomią idėją /projektą, skatinantį viso pasaulio žmones kūrybiškai leisti laiką namuose.
Idėjos esmė – perkurti žinomų paveikslų kompozicijas, naudojant daiktus, įvairias įmanomas medžiagas, kurias galime rasti savo namuose, aplinkoje.
Išties, aptarus šią temą bei užduotį su mokiniais, pajutau, kad ne vienas jų iš karto „užsikabino“. Manau, suintrigavo naujas, netikėtas formatas: juk, kuriant kompozicijas, galima naudoti neįprastas kūrybines priemones, netgi įtraukti į šį procesą savo šeimos narius (gyvūnus taip pat) – jie gali tapti modeliais arba bendraautoriais. Žinoma, galima ir save išbandyti atlikti modelio rolę.

Taigi, užduoties esmė buvo tokia: pagal pasirinktą paveikslą sukurti kompoziciją, interpretuojant kūrinio idėją, jo meninį sprendimą. Galima buvo pasirinkti skirtingus sprendimus ne tik minties rakurso, bet ir technikos įvairovę.
Vienas jų – „Gyvųjų paveikslų“ (pranc. tableau vivant) formatas. Iš dailės istorijos žinoma, kad tai XIX a. populiarus reiškinys, kai buvo kuriamos scenos su vienu ar grupe įvairiomis pozomis sustingusių modelių, vaizduojančių kokią nors sceną ar tapybos paveikslą.
Kitas – artimas asambliažo technikai, kai kompozicijoje naudojami daiktai, įvairios medžiagos. Tik skirtingai nuo tikrojo asambliažo sutarėme, jog darbas bus laikinas, lengvai išardomas.
Rezultatas pranoko lūkesčius – džiaugiuosi, kad buvo pateikta tiek daug kūrybinės energijos, originalaus mąstymo, drąsių sprendimų. Labai įdomu buvo išgirsti ir idėjų įgyvendinimo istorijų bei detalių. Smagu, kad į kūrybinį procesą buvo įtraukti ir šeimos nariai, draugai, gyvūnai, kad išgyventa nemažai džiugių akimirkų.

Projektą kuravo dailės mokytoja Ramutė Baltrūnienė.