Ugdymo turinio planavimas
1. Ugdymo turinio planavimas.
1.1 ugdymo turinys planuojamas vieniems mokslo metams; 1.2 mokytojai, remdamiesi dalyko programai skirtų pamokų ir mokymosi savaičių skaičiumi, rengia dalyko ilgalaikį planą, programą (pasirenkamiesiems dalykams, dalykų moduliams, neformaliajam ugdymui) mokslo metams; 1.3 ugdymo turinio dokumentacija:
* Datos nurodomos atitinkamai 20112012 ir 20122013 mokslo metams.
1.4. ilgalaikiuose planuose numatomas diagnostinis ir apibendrinamasis vertinimas,
trumpalaikiuose formuojamasis, diagnostinis, apibendrinamasis, neformalusis vertinimas;
1.5. kontroliniai darbai ir jų analizės pamokos numatomos ilgalaikiuose planuose (Pagrindas Vilniaus Gabijos gimnazijos atsiskaitomųjų darbų rašymo reglamentavimo tvarkos aprašas.); 1.6. dalykų ilgalaikiuose planuose naujos medžiagos dėstymas baigiamas anksčiau nei baigiasi mokslo metai;
1.7. likęs ugdymo laikas skiriamas gebėjimų, žinių, įgūdžių apibendrinimui, įtvirtinimui,
kartojimui;
1.8. dalykų ilgalaikiuose planuose paliekama apie 20 proc. pamokų rezerviniam laikui; 1.9. mokytojui, ruošiantis pamokai, rekomenduojama vadovautis Metodinės tarybos parengtomis rekomendacijomis dėl uždavinių formulavimo ir kitų pamokų metmenų.
2. Bendrųjų kompetencijų ir gyvenimo įgūdžių, prevencinės, antikorupcinio, rengimo šeimai ir lytiškumo,
pilietinio ugdymo programų, etnokultūros integravimas į ugdymo turinį:
2.1. Bendrųjų kompetencijų ir gyvenimo įgūdžių programų integracija:
2.1.1. Bendrųjų kompetencijų ir gyvenimo įgūdžių programų integracija vykdoma pagal
2008 m. rugpjūčio 26 d. švietimo ir mokslo ministro įsakymu Nr. ISAK-2433 patvirtintas Pradinio ir pagrindinio ugdymo
bendrąsias programas.
2.1.2. Mokymosi mokytis integruojamoji programa integruojama į visus mokomuosius dalykus, į formalųjį ir neformalųjį ugdymą.
2.1.3. Komunikavimo integruojamoji programa integruojama į visus mokomuosius dalykus ir į mokyklos gyvenimą.
2.1.4. Darnaus vystymosi integruojamoji programa integruojama į visus mokomuosius dalykus, į formalųjį ir neformalųjį ugdymą, tėvų susirinkimus. 2.1.5. Sveikatos ir gyvenimo įgūdžių programa integruojama į formalųjį ir neformalųjį ugdymą, dalyvaujama projektuose. 2.1.6. Kultūrinio sąmoningumo integruojamoji programa integruojama į mokomuosius dalykus ir projektinę veiklą.
2.2. Prevencinių programų integracija.
2.2.1. Į visus mokomuosius dalykus, klasės vadovų veiklą integruojamos šios prevencinės programų: 2.2.1.1. Alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevencija 2.2.1.2. Savižudybių prevencija 2.2.1.3. ŽIV/AIDS prevencija
2.2.1.4. Prievartos, smurto prevencija
2.2.1.5. Teisės pažeidimų prevencija 2.2.1.6. Prekybos žmonėmis prevencija
2.2.2. Konkrečias prevencines programas ir programų temas dalykų mokytojai
(-as) planuoja ilgalaikiuose planuose, klasės vadovai klasės vadovų planuose.
2.2.3. Integruojant prevencines programas vadovaujamasi Alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevencijos programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2006 m. kovo 17 d. įsakymu Nr. ISAK-494. 2.2.4. Klasių vadovai apskaitą vykdo elektroninio dienyno skiltyje Klasių veiklos.
2.3. Antikorupcinio ugdymo priemonių įgyvendinimas.
2.3.1. Antikorupcinis ugdymas integruojamas į dorinio ugdymo, pilietinio ugdymo ir ekonomikos mokomuosius dalykus.
2.4. Rengimo šeimai ir lytiškumo programos integracija.
2.4.1. Rengimo šeimai ir lytiškumo programos integracija vykdoma vadovaujantis Rengimo šeimai ir lytiškumo programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. vasario 7 d. įsakymu Nr. ISAK-179. 2.4.2. Rengimo šeimai ir lytiškumo programos integruojamos į pasaulio pažinimo, dorinio ugdymo, istorijos, kalbų, biologijos ir kūno kultūros mokomuosius dalykus. 2.4.3. Programų įgyvendinimą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
3. Pagalbos specialiųjų poreikių mokiniams teikimas, adaptacinio laikotarpio penktokams trukmė:
3.1. adaptacijos laikotarpis penktų klasių mokiniams 1 mėnuo; tuo metu vieną mėnesį neigiami pažymiai nerašomi; 3.2. adaptacijos laikotarpis naujai atvykusiems mokiniams 2 savaitės; tuo metu mokinių pažanga ir pasiekimai pažymiais nevertinami; 3.3. tėvai (globėjai, rūpintojai) informuoja klasės vadovą apie savo vaiko specialiuosius poreikius, esant reikalui, informuoja ir kuruojantį direktoriaus pavaduotoją ugdymui;
3.4. pagalbą specialiųjų poreikių mokiniams teikia klasės vadovas, mokytojas, logopedas,
psichologas;
3.5. pirmiausia pedagoginę, psichologinę pagalbą mokiniui teikia su juo dirbantys mokytojai ir klasės vadovas; 3.6. jeigu šios pagalbos nepakanka, klasės vadovas, pasitaręs su mokytojais, kreipiasi į logopedą dėl mokymosi programos pakeitimo; 3.7. logopedas sprendžia klausimus dėl vaikų poreikių tenkinimo su Vilniaus m. pedagogine psichologine tarnyba;
3.8. gavęs nurodymą dėl programos keitimo, mokytojas, konsultuojamas logopedo, rengia
modifikuotą ar adaptuotą programą, kurią derina su direktoriaus pavaduotoju ugdymui;
3.9. mokytojas bendradarbiauja su mokinio tėvais (globėjais, rūpintojais), klasės vadovu, logopedu dėl pakeistos programos vykdymo problemų; 3.10. specialiųjų poreikių mokinių ugdymas gimnazijoje vykdomas bendrosiose klasėse;
3.11. mokinio, kuriam rekomenduota mokytis pagal modifikuotą programą, ugdymo rezultatai
vertinami pagal Bendrosiose programose numatytus pasiekimus, o kuriam rekomenduota mokytis pagal adaptuotą pradinio,
adaptuotą pagrindinio arba adaptuotą vidurinio programą, mokytojo programose numatytus pasiekimus.
3.12. dienyne prie mokinio, kuris mokosi pagal modifikuotą / adaptuotą programą, pavardės pusmečio bei metinių pažymių pažymima atitinkamai mod. / ad.; 3.13. logopedinės pratybos atliekamos ne per pamokas, o suderintu su mokiniu laiku;
3.14. Vaiko gerovės komisijos ir pedagoginės psichologinės tarnybos siūlymu, suderinus
su mokinio tėvais, specialiųjų poreikių mokiniai, gali nesimokyti fizikos ir chemijos, tačiau mokiniui išlaikomas
minimalus pamokų skaičius, numatytas Bendruosiuose ugdymo planuose. Leidimas mokiniui nesimokyti tam tikro dalyko
įforminamas direktoriaus įsakymu;
3.15. su socialinės rizikos šeimomis, kuriose auga specialiųjų poreikių vaikų, dirba socialinis pedagogas. Jis teikia pagalbą šeimai, stebi, ar šeima skiria pakankamą dėmesį savo vaikams, bendradarbiauja su institucijomis, teikiančiomis pagalbą socialiai remtinoms šeimoms ir institucijomis, kurios užtikrina vaiko teisių apsaugą.
4. Mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimas.
4.1. Mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimą reglamentuoja Vilniaus Gabijos gimnazijos mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo aprašas, patvirtintas Vilniaus Gabijos gimnazijos direktoriaus 2008 m. balandžio 3 d. įsakymu Nr. V-284 (parengtas vadovaujantis Mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo samprata, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. vasario 25 d. įsakymu Nr. ISAK 256 (Žin., 2004, Nr.351150) ir dalyko vertinimo metodika, aprobuota metodinės grupės. 4.2. Pradinių klasių pasiekimai vertinami ideografiniu būdu ir mokinių pasiekimai fiksuojami pagal pasiektą mokymosi lygį (patenkinamas, pagrindinis, aukštesnysis).
4.3. Pagal pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas besimokančių mokinių pasiekimai vertinami
nuo 1 iki 10 balų (pusmečio ir metiniais pažymiais).
4.4. Adaptacinio laikotarpio metu mokiniams, pradedantiems pagrindinio ugdymo programą, vieną mėnesį neigiami pažymiai nerašomi. Pasiekimai fiksuojami aprašomuoju būdu. 4.5. Etikos, tikybos, žmogaus saugos pasiekimai vertinami įskaityta arba neįskaityta. 4.6. Įrašas atleista įrašomas, jeigu mokinys yra atleistas pagal gydytojo rekomendaciją ir direktoriaus įsakymą (jeigu vienas pusmečio įvertinimas yra pažymys, o kitas atleista, metinis vedamas pagal paskutinį pusmečio įvertinimą).
4.7. Įrašas neatestuota įrašomas, jeigu mokinio pasiekimai nėra įvertinti (nėra gauta pažangos ir
pasiekimų įvertinimų, yra praleista du trečdaliai pamokų be pateisinamosios priežasties ir neatsiskaityta už mokomojo
dalyko programą).
4.8. Menų ir technologijų dalykų mokymosi pasiekimai vertinami pažymiu. 4.9. Kūno kultūros mokymosi pasiekimai vertinami pažymiu. 4.10. Specialiosios medicininės fizinio pajėgumo grupės mokinių pasiekimai kūno kultūros pratybose pažymiais nevertinami, įrašoma įskaityta arba neįskaityta.
4.11. Pagal pagrindinio programą besimokančių mokinių pilietiškumo pagrindų ir ekonomikos pasiekimai
vertinami pažymiu.
4.12. Pasirenkamųjų dalykų pasiekimai vertinami pažymiu, išskyrus psichologiją ir karjeros planavimą, kurie vertinami įrašu įskaityta arba neįskaityta. 4.13. Dalyko moduliai pažymiais nevertinami. Mokinių pasiekimai vertinami įskaityta arba neįskaityta. Jei dalyko modulio pasiekimai įvertinti neįskaityta arba neatestuota, mokinys iki pusmečio pabaigos (ne vėliau kaip likus 5 darbo dienoms) laiko įskaitą ir pažymys įskaitomas į atitinkamo dalyko programos pasiekimų įvertinimą.
4.14. Mokiniams, mokomiems pagal modifikuotas ar adaptuotas programas, taikomi tie patys pažangos ir
pasiekimų vertinimo kriterijai bei atsižvelgiama į Vilniaus m. pedagoginės psichologinės tarnybos rekomendacijas.
4.15. Mokinių žinių ir gebėjimų pasiekimai fiksuojami elektroniniame dienyne. 4.16. Apie mokinių mokymosi pasiekimus mokinių tėvai informuojami pagal Vilniaus Gabijos gimnazijos tėvų (globėjų) informavimo tvarkos aprašą, patvirtintą Vilniaus Gabijos gimnazijos direktoriaus 2008 m. rugsėjo 8 d. įsakymu Nr. V-25.
4.17. Mokinių, jų tėvų (globėjų) prašymai dėl pasiekimų įvertinimo objektyvumo nagrinėjami vadovaujantis
Mokinių, jų tėvų (globėjų) prašymų dėl pasiekimų įvertinimo objektyvumo nagrinėjamo tvarka, patvirtinta Vilniaus Gabijos
gimnazijos direktoriaus 2008 m. rugsėjo 1 d. įsakymu Nr. V-12.
4.18. Mokinių, jų tėvų (globėjų) prašymus dėl pasiekimų įvertinimo objektyvumo nagrinėja Prašymų nagrinėjimo komisija pagal Mokinių, jų tėvų (globėjų) prašymų dėl pasiekimų įvertinimo objektyvumo nagrinėjamo komisijos darbo reglamentą, patvirtintą Vilniaus Gabijos gimnazijos direktoriaus 2008 m. rugsėjo 1 d. įsakymu Nr. V-11.
5. Mokinių mokymosi krūvis.
5.1. Mokymosi krūvio optimizavimo klausimus reglamentuoja Vilniaus Gabijos gimnazijos mokinių mokymosi krūvių optimizavimo tvarkos aprašas, patvirtintas Vilniaus Gabijos gimnazijos direktoriaus 2008 m. spalio 27 d. įsakymu Nr. V-53. 5.2. Kontrolinių darbų planavimo, skyrimo, derinimo, fiksavimo, rezultatų analizės tvarką reglamentuoja Vilniaus Gabijos gimnazijos atsiskaitomųjų darbų rašymo reglamentavimo tvarkos aprašas, patvirtintas Vilniaus Gabijos gimnazijos direktoriaus 2008 m. spalio 22 d. įsakymu Nr. V-49. 5.3. Kontroliniai darbai paskutinę dieną prieš mokinių atostogas ir pirmą dalyko pamoką po atostogų ar šventinių dienų nerašomi. 5.4. Mokiniams per dieną skiriamas tik vienas kontrolinis darbas. Apie kontrolinį darbą mokiniai informuojami ne vėliau kaip prieš savaitę žodžiu ir žymima elektroninio dienyno atsiskaitomųjų darbų tvarkaraštyje.
6. Socialinė veikla:
6.1. Socialinė veikla pagrindiniame ugdyme yra privaloma ir jai skiriama 5 valandų trukmės veikla per mokslo metus. 6.2. Socialinės veiklos apskaitą vykdo klasės vadovas. 6.3. Vykdant socialinę veiklą vadovaujamasi Socialinės veiklos Vilniaus Gabijos gimnazijoje atlikti tvarkos aprašu, patvirtintu Vilniaus Gabijos gimnazijos direktoriaus 2008 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. V-70. |