Širdy palaimos, o veide šypsenos  

 

Sakoma, kad sąmoningumas yra viena iš sąlygų kasdienei laimei. „Vaikų linija“ jau ne vienus metus kovą skelbia Sąmoningumo didinimo mėnesiu BE PATYČIŲ. Gimnazijos bendruomenė, prisidėdama prie akcijos, siekė ne tiek dalyvavimo, kiek padėti formuotis asmeniniams įpročiams  orientuojantis į emocinį intelektą: juk taip svarbu atpažinti savo ir aplinkinių jausmus; gebėti su jais tvarkytis; ugdyti(s) empatiją; supratimą, kad visada yra kažkas, kas gali tau padėti ištikus sunkumams; gebėjimą ir norą padėti aplinkiniams.

Tad darbuotojai visą mėnesį tris kartus per savaitę susitikdavo su Skaidra Jančaite emocijų keitimo pertraukėlėse, keletą mėnesių jungdavosi kartu pasportuoti su mokytojomis Jolanta ir Lina bei tris kartus susitiko pašnekesių skirtingose grupėse (metodinių grupių, klasių kategorijų vadovų ir atsitiktinai sudarytose grupėse), kuriose galiojo sąlyga – kalbame apie viską, išskyrus darbą. Be to, etikos mokytoja Rasa teigdama, kad geros nuotaikos ir vidinės ramybės nebūna per daug ir kad svarbu ne tik atpažinti savo jausmus, bet ir mokėti nukreipti juos tinkama linkme arba suvaldyti, tinkamai „išleisti“, pasiūlė pratimų (pratimai parengti pagal NORDPLUS ADULT programos projekto parengtą el. leidinį bei „Vaikų linijos“ rekomendacijas), kad galėtumėme atpalaiduoti savo kūną bei mintis ir smegenų nesprogdintų pyktis. Kokie jie – „Spagečiai“, „Žiovulys“,  „Tiesiog kvėpavimas“.

Žinoma, didelis dėmesys ir mokiniui: mokytojai siekė mokinių šypsenų per savo dalyko pamokas (keletas jų žemiau pateikiamose vizualizacijose). O štai per vokiečių kalbos pamokas su mokytoja Irma abiturientai įsivardijo, kada yra laimingi, ir diskutavo apie emocijas ir jų reikalingumą, pirmokai gimnazistai ne tik nupiešė savo emocijos išraišką, bet ir paaiškino. IV A gimnazijos klasės mokiniai siunčia kiekvienam mums žinutę apie šypsenos galią, nes ji „suteikianti šilumos“, „motyvuojanti kitus“, „užkrečiama“. „Esi kažkieno priežastis šypsotis“; „Kartais geriau patylėti ir nusišypsoti“; „Pamatęs ką nors be šypsenos pasistenk, kad ji atsirastų“; „Šypsena ne tik pripildo mūsų organizmą vitaminų, bet ir nuteikia kitus žmones maloniam bendravimui“, – teigia abiturientai.

Iš psichologės mokiniai gavo veiklų kalendorių „Draugaukime“ – tikime, kad dalis mokinių priėmė dienos iššūkį ir įgyvendino. Klasės valandėlėse pasirinkta forma, remdamiesi psichologų patarimais, mokslininkų išvadomis, kalbėjosi apie jausmus bei kūrė klasės jausmų ir emocijų koliažą „Turiu aš jausmą“ (II b, II f, III G, III E, IV D ir pasidalijo).  O kas geriau nei pagyrimas priverčia pasijusti lyg ant sparnų. Mokytojai ne tik žodžiu, bet ir raštu gyrė mokinius atskleisdami jų žmogiškąsias savybes, emocinę ir socialinę brandą, jų mokymosi ir asmeninę pažangą. Psichologės atliktas patyčių paplitimo tyrimas, kuris vykdytas atsižvelgiant į mokymąsi nuotoliniu būdu, atskleidė, kad didžioji dalis mokinių jaučiasi saugūs.

Širdy palaimos, o veide šypsenos😊