Naujos žinios, neįkainojama patirtis ir per kraštus besiveržiančios emocijos – Erasmus+ projekto „Art & Literature in Education‘s Nature! Is it an A.Li.E.N?“ veiklose Kroatijoje

Balandžio 4–8 d. penkios mūsų gimnazijos dešimtokės bei mokytojos Jūratė Kalverš ir Karolina Žvikaitė viešėjo Kroatijos mieste Rijekoje, kur dalyvavo vykdomo Ersamus+ projekto „Art & Literature in Education‘s Nature! Is it an A.Li.E.N?“ tarptautinėse mobilumo veiklose. Mokinės dalijasi Kroatijoje patirtais įspūdžiais ir patirtimi.

Pirmadienį visas būrys mokinių ir mokytojų iš keturių valstybių (Italijos, Graikijos, Lietuvos, Turkijos) Rijekoje aplankėme partnerių mokyklą „Podmurvice“, kurioje susipažinome su Kroatijos tautiniais šokiais ir buvome pavaišinti tradiciniais desertais. Pradinių klasių mokiniai svečiams papasakojo lietuvišką Kęstučio Kasparavičiaus iliustracijų pasaką „Meškelionė“ ir padovanojo savo rankų darbo meškiukus. Vyresnių klasių mokinės surengė madų šou, kuriame pademonstravo nuostabius savo darbo sijonus. Vėliau ėjome paklausyti kroatų vaikų padarytų pristatymų apie Lietuvą, Graikiją, Turkiją ir Italiją, čia net mes patys sužinojome kai ką naujo apie savo šalį. Gavome laisvo laiko tiesiog pabendrauti ir susipažinti su kitų šalių mokiniais, o kiek vėliau laukė įvairios užduotys tarptautinėse darbo grupėse, kad geriau pažintume vieni kitų kultūrą, literatūrą ir susibendrautume. Pilni įspūdžių vakarop grįžome į viešbutį.

Antradienio rytą pradėjome pasivaikščiojimu iki autobusų stotelės,  kuri buvo netoli viešbučio. Ten įsėdę į autobusą pirmiausia nuvykome į Brseč, kaimą vakarų Kroatijoje. Kol važiavome autobusu, susipažinome su linksma gide Sandra.  Brseč kaime yra įrengtas mažiausias pasaulyje teatras. Atvykę į jį pasidalijome į dvi grupes: kol viena grupė ėjo į teatrą, kita vaikščiojo po apylinkes ir atvirkščiai. Šiame mažame teatre smagiai praleidome  laiką, ypač įsiminė, kaip turėjome įropoti į teatro vidų pro mažas dureles. Brseč apylinkės be galo gražios, nes kaimas yra ant stataus rytinio Istrijos pusiasalio kranto, aukštai virš Kvarnerio įlankos. Paskui važiavome į miestelį Mošćenička Draga, kur vaikščiojome be galo gražia pakrante ir klausėmės istorijų apie buriavimą. Po skanių pietų diena tęsėsi Lovrane bei Opatijoje, čia išgirdome kroatų legendą apie mergaitę su žuvėdra. Yra sukurta tos mergaitės skulptūra, tai ne tik Opatijos, bet viso Kvarnero regiono simbolis. Galiausiai nukeliavome į Volosko miestelį ir aplankę jį grįžome į viešbutį.  Taip pasibaigė itin smagus bei įdomus antradienis Kroatijoje.

Trečiadienį pirmoji mūsų ekskursijos po Rijekos apylinkes stotelė buvo Grobnik pilis. Jos istoriją mums papasakojo gidas. Aplink pilį matėme neapsakomai gražius vaizdus: miestelį, kalnus.  Po to autobusu važiavome į Bakar miestą. Mieste aplankėme pilį, sužinojome keletą įdomių legendų apie turkišką namą, taip pat buvome katakombose. Pietavome apie 13 valandą senovinėje Kraljevicos pilyje. Paskutinė mūsų stotelė buvo Krk salos miestas.  Šios veiklos mus supažindino su Kroatijos gamta, kultūra, gastronomija ir turistiniais maršrutais. Visa diena buvo labai smagi, daug sužinojome ir patyrėme.

Ketvirtąją dieną Kroatijoje pradėjome aplankydami Rijekos valdovų rūmus bei istorijos muziejų, kuriuose susipažinome su Frankopanų šeimos herbais ir Rijekos miesto istorija. Kiek vėliau turėjome šiek tiek laisvo laiko, kurio metu galėjome pasivaikščioti, užkąsti ir pabendrauti su kitų šalių mokiniais. Vėliau visi susėdome į dviejų aukštų turistinį autobusą ir pajudėjome link Trsat miestelio. Važiuodami matėme daug įvairios architektūros pastatų bei nuostabų kraštovaizdį. Vienas malonumas akims! Atvykę į Trsat pavalgėme labai jaukiame restorane, kuriame galėjome rinktis maistą iš plataus patiekalų asortimento. Po pietų aplankėme Trsat miestelio bažnyčią, tvirtovę ir pilį, kurioje išgirdome nemažai įdomių istorijų apie Trsat drakonus ir jų savininkus – Frankopanų dinastiją. Vaizdas, atsivėręs nuo Trsat pilies bokštų, buvo tiesiog atimantis žadą. Pilyje turėjome papildomo laisvo laiko, kurio metu kartu su kroatų mokiniais atsigaivinome šalta kava ir linksmai pasišnekučiavome. Tuo pačiu autobusu grįžome į Rijeką, tik grįžtant autobuso antro aukšto stogas buvo nuleistas, taigi turėjome progą pamatyti dar daugiau kvapą gniaužiančių vaizdų ir mėgautis saulės spinduliais  bei gaiviu pavasario vėjeliu. Dienos pabaigoje kartu su mūsų nuostabiąja gide Sandra vaikščiojome po Rijekos miestą, aplankydami svarbiausius miesto objektus. Apibendrindama galiu drąsiai teigti, kad ši kelionės diena buvo pati įsimintiniausia iš visų. Sukauptos naujos žinios, per kraštus besiveržiančios nuostabios emocijos, neįkainojama patirtis bei nauji geriausi draugai išliks dar labai ilgai.

Parengė Gildė, Greta (II b), Aleksandra (II d), Austėja (II e), mokytoja Jūratė Kalverš