Projekto „Vilnius yra mokykla“ organizatoriai skelbia: „Miestas yra pilnas galimybių mokytis“. Prisidėdami prie kvietimo dalį pamokų perkelti iš mokyklos pastato į miesto erdves, diegti mišraus ugdymo modelį, t. y. skatinti mokytojus ir mokinius kūrybiškai išnaudoti įvairias Vilniaus erdves, bei siekdami gimnazijos Ugdymo ne mokyklos aplinkose vykdant integruotas ugdymo veiklas, idėjos įgyvendinimo, spalio 14 dieną Vilniaus Gabijos gimnazijos mokiniai dalyvavo tiksliųjų bei gamtos mokslų integruotoje pamokoje ,,Gamta, matematika ir kultūra Vilniaus miesto parkuose ir draustiniuose“. Pamokos tikslas – formuoti/gilinti aplinką tausojančio ir puoselėjančio žmogaus identitetą.
Mokiniai lankėsi Vilniaus Verkių regioniniame, Reformatų, Sapiegų, Jomanto, Ozo, Vingio, Karoliniškių, Žirmūnų, Neries senvagės, Molėtų skulptūrų parkuose bei Sereikiškių, Bernardinų ir Misionierių soduose, Valakampių miške. Šiose Vilniaus žaliosiose erdvėse mokiniai turėjo atlikti integruotas užduotis, susijusias su įvairiais dėstomais dalykais bei tiksliaisiais arba gamtos mokslais.
Daugelis gimnazistų domėjosi parko/sodo istorija, ten augančia augmenija ir paplitusia gyvūnija. Kiti mokiniai sudarė maršrutą, kaip nuvykti į pasirinktą parką iš Vilniaus Gabijos gimnazijos ir domėjosi kaip jame galima turiningai praleisti laisvalaikį. Dalis vaikų, remdamiesi parke surinktais duomenimis, atliko matematinius skaičiavimus bei įvairias gamtos mokslų užduotis.
https://streamable.com/e39kug?src=player-page-share&authuser=1
Mokiniai suprato, kad laiką leidžiant gamtoje yra gerinama sveikata. Suvokė, kad yra malonu, kai aplinka švari, pritaikyta žmonių poilsiui ir poreikiams. Viena klasė netgi pateikė siūlymus, kaip galima būtų atnaujinti parko erdves bei infrastruktūrą, apskaičiavo kiek reikėtų šiam projektui pinigų.
Pamokos pabaigoje mokytojai su mokiniais aptarė vykusią integruotą pamoką ir pasidalino įspūdžiais.
Parengė Rasa ir Irma
Keletas akimirkų iš integruotos pamokos