Vilnius: pažįstamas, bet neatrastas

Kas iš vilniečių galėtų pagalvoti, jog gyvendami Vilniuje dar gali ko nors apie jį nežinoti?  Pasirodo, ne tik gali, bet ir nežino, kiek daug informacijos slepia parkai, takai ir aikštynai, kiek daug įdomios istorijos slepia įvairių pastatų sienos. Galbūt tai ir yra viena iš priežasčių, dėl kurių Vilniaus miestas pasitelkiamas kaip puiki vieta mokytis.

Mokytis mieste ir mokantis formuoti bei gilinti aplinką tausojančio ir puoselėjančio žmogaus identitetą išsiruošė ankstyvą 2025 metų kovo 13-osios rytą Vilniaus Gabijos gimnazijos I-IV klasių mokiniai, lydimi mokytojų. Ši išvyka buvo lietuvių bei užsienio kalbų metodikos būrelių inicijuota integruota pamoka.

Pamokos metu buvo planuota savarankiškai iš pasirinktų šaltinių surinkti informaciją ir parengti medžiagą apie Vilniaus pažįstamus, bet neatrastus objektus, dirbti bendraujant ir bendradarbiaujant. Šia pamokai buvo ruoštasi iš anksto: aptartos apsilankymo vietos, paieškota reikiamos informacijos, pasiskirstyta į grupes ir suplanuotos kiekvienos grupės funkcijos. Svarbu ir tai, jog pamoka buvo suplanuota ugdyti įvairias mokinių kompetencijas (pažinimo, kultūrinę, pilietiškumo, kūrybiškumo, komunikavimo ir SESGK).

Susipažinti su dar nepažįstamu, neatrastu Vilniumi mokiniai rinkosi įvairias erdves bei aspektus. Jie lankėsi ne tik gerai žinomose vietose (Televizijos bokšte, Bernardinų sode, Bastėjoje, VU), tačiau rinkosi ir platesnes erdves, iš kurių galima būtų paminėti J. Basanavičiaus, V. Kudirkos bei kitas gatves, bažnyčias ir net atskirus mikrorajonus. Žinoma, svarbu nepamiršti ir pamokų aspektų. Mokiniai ir mokytojai rinkosi klausyti garsus, tyrinėti kulinarinį ar kultūrinį paveldą, ieškoti simbolių, analizuoti miesto geometriją, architektūrą, grožėtis paveikslais ir freskomis.

Ištyrinėję pasirinktus objektus mokiniai keliavo namo sisteminti surinktos medžiagos, kuri pateikta: https://padlet.com/ukmetodine/vilnius-pa-stamas-bet-neatrastas-xi62p0jyqlaspqaa .

  Džiaugdamiesi įvykusia ir pavykusia pažintimi, dalinamės sustabdytomis pažinties akimirkomis.

Lietuvių bei užsienio kalbų metodikos grupės

Pritaikyta