Pamokos Palermo mieste

2025 m. spalio 4–10 dienomis anglų kalbos mokytoja ekspertė Jolanta, matematikos mokytoja ekspertė Irma, ekonomikos ir verslumo mokytoja metodininkė Laura, fizikos mokytoja metodininkė Loreta ir biologijos mokytoja metodininkė Rasa lankėsi Sicilijoje ir įvykdė paskutinį Erasmus+ projekto Nr. 2024-1-LT01-KA122-SCH-000216504 „Panašumai – stiprina, skirtumai – įkvepia“ etapą. Mokytojos vedė pamokas Palermo mieste, Scientifico statale „Benedetto croce“ licėjuje 9-12 klasių mokiniams.

Tarptautinę Mokytojo dieną italų ir lietuvių kolegų grupė paminėjo pažintinės išvykos į Čefalu miestą metu. Vaikštant siauromis senovinio miesto gatvelėmis ar besigrožinti panorama nuo La Rocca uolos buvo diskutuojama apie būsimos savaitės veiklas licėjuje, ugdymo metodų įvairovę bei Italijos ir Lietuvos švietimo sistemų panašumus bei skirtumus.

Savaitės eigoje buvo pravesta 15 atskirų dalykų (matematikos, biologijos, fizikos, ekonomikos, anglų kalbos) pamokos bei integruotos:  anglų k. – matematikos – ekonomikos, matematikos – biologijos, fizikos – biologijos – matematikos, biologijos – fizikos.

Mokytojos savo pamokų metu taikė tiek individualų darbą, tie darbą poromis bei grupėmis. Kiekvienoje pamokoje buvo pasitelktos interaktyvios kompiuterinės programos (Phyphox, Canva, GeoGebra, PowerPoint), kurios mokymosi procesą padaro patrauklesnį, įdomesnį. Todėl į tokio mokymo/si veiklas įsitraukia visi, net turintys skirtingų gebėjimų, mokiniai. Pamokų metu buvo pritaikyti nauji mokymo metodai, tokie kaip Apversta klasė, fenomenais grįstas mokymas, kurie  geriausiai leido užtikrinti kokybišką ugdymą grįstą kompetencijomis bei leido mokiniams daryti asmeninę pažangą. Kiekvienos pamokos metu mokiniai įsivertino savo pažangą pildydami projekto metu sukurtą bei Gabijos gimnazijoje taikomą refleksijos formą. Šiame licėjuje mokiniai nėra pratę pamokos pabaigoje  apžvelgti kaip jiems sekėsi, todėl mūsų pasiūlyta įsivertinimo forma sulaukė didelio susidomėjimo tiek mokinių, tiek mokytojų tarpe. Įdomu pastebėti, kad pildydami šią formą mokiniai buvo labai savikritiški, net papildomai parašė, kas jiems pamokoje buvo įdomu, ką naujo sužinojo. Įsivertinimui taip pat taikėme kursų metu sužinotą naują Exit ticket formą.

Vedant integruotas pamokas dar kartą įsitikinome, kad tai pamokos, kurios geriausiai įtraukia į pamokų veiklas įvairių poreikių turinčius mokinius, atskleidžia jų stipriąsias puses ir didina pasitikėjimą savimi. Šios pamokos leidžia mokiniams sieti skirtingų dalykų žinias, skatina mokinius bendradarbiauti bei ugdo beveik visas bendrąsias kompetencijas.

Ne tik mokiniai pamokos pabaigoje reflektavo, bet ir visos mokytojos su „Benedetto croce“ licėjaus mokytojais aptardavo pravestas pamokas. Džiugu, kad visos pamokos kolegoms iš Italijos patiko. Jie taip pat nusprendė išbandyti kelių skirtingų dalykų integruotas pamokas. Jų prašymu pasidalinome tiek pamokų planais, tiek metodine medžiaga bei sukurta įsivertinimo forma.

Džiugu, kad susidomėjimas projekto „Panašumai – stiprina, skirtumai – įkvepia“ vykdomomis veiklomis paskatino „Benedetto croce“ licėjaus administraciją atvykti į Vilniaus Gabijos gimnaziją stebėjimo vizitui (2024 m. Lapkričio 11-15) bei tęsti bendradarbiavimą vykdant mokinių mobilumą 2025 m. rugsėjo 22-26 d. Išsiskiriant buvo nuspręsta tęsti bendradarbiavimą tarp Vilniaus Gabijos gimnazijos ir Palermo Scientifico statale „Benedetto croce“ licėjaus vykdant kitus Erasmus+ projektus.

Pritaikyta