ERASMUS+ BENDROJO UGDYMO STRATEGINĖS PARTNERYSTĖS PROJEKTAS „HERIT–APP“. Kovo mėn. debatai.

Užklupus pandemijai, visos veiklos keliasi į internetines erdves.  Ne išimtis ir Erasmus+ Bendrojo ugdymo strateginės partnerystės projektas „HERIT APP“.

2021 metų kovo 3 dieną vyko debatai, kuriuose dalyvavo Vilniaus Gabijos gimnazijos moksleiviai, 3  mokytojos bei mokiniai ir mokytojai iš Čekijos, Vengrijos, Ispanijos mokyklų. Buvo diskutuojama ypač šiandien aktualia tema „Kodėl verta saugoti paveldą?“ Visų keturių šalių mokiniai tarpusavyje aptarė tokias šios temos potemes: „Kodėl vaikai turėtų būti šviečiami apie kultūrinį paveldą?“, „Stikliniai pastatai darko ar puošia kraštovaizdį?“, „Kultūrinio paveldo nauda ir turizmo plėtros trūkumai“ ir „Kodėl neapčiuopiamas paveldas turėtų būti ypač saugomas?“

Debatus pradėjo Čekijos mokiniai, kurie pristatė įžvalgas nagrinėdami  pirmąją potemę, po jų pasisakymo visų kitų trijų šalių moksleiviai turėjo progą išsakyti savo argumentus už arba prieš. Po čekų kalbėjo lietuviai apie stiklinių pastatų integraciją į miesto vaizdą, tada vengrai aptarė paveldo naudą bei turizmo plėtros trūkumus ir galiausiai ispanai kalbėjo apie nematerialaus paveldo svarbą. Po kiekvienos šalies atstovų pasisakymo, kurį iš anksto ruošė visa debatuose dalyvavusi komanda, susitikimo dalyviai turėjo galimybę argumentuotai tarti žodį už arba prieš.

Po šios veiklos šalių atstovai dirbo komandose ir  turėjo paruošti argumentuotus atsakymus į tokius klausimus: „Kodėl verta saugoti paveldą“ ir „Kokių veiksmų reikia imtis, kad paveldas neišnyktų?“  Praėjus debatams skirtam laikui savo atsakymus šalys pristatė visai auditorijai.

Galiausiai galimybę tarti žodį turėjo kiekvienos šalies mokytoja – kuratorė, debatai buvo užbaigti mokytojos Jolantos Antanavičienės padėka dalyviams.

Informaciją pateikė Ieva Marija ir Paulina

 

English version

Erasmus + debates.

 

On 2021, March 3rd Vilnius Gabija gymnasium held an online debate on “Heritage preservation” which was attended by 4 countries: Spain, Hungary, Czech Republic and Lithuania taking part in Erasmus+ General education strategic partnership project „HERIT APP“.

The participants of this debate discussed such subtopics as: “Why should students be taught the value of cultural heritage”, “Do glass buildings beautify or destroy the historical value of a city?”, “Benefits and drawbacks of cultural heritage and tourism development” and “Why should intangible heritage be safe guarded and enhanced?”

Czech students started the debate and stated their opinion about the significance of being taught the value of cultural heritage. The following topic was discussed by Lithuanians, who presented the pros and cons of glass buildings. Hungarian students talked about benefits and drawbacks of cultural heritage and tourism development. Then Spanish students presented their ideas why intangible heritage should be safe guarded and enhanced. After a spokesperson of Spain, Hungary, Czech Republic and Lithuania made their speeches other participants had an opportunity to express their point of view by presenting their arguments for or against the provided topic.

Spanish, Czech, Hungarian and Lithuanian students had to summarize the debate by providing answers to the following questions “Why is it important to preserve cultural heritage?” and “What actions should be taken to preserve cultural heritage?”.

Obviously, all teachers made a brief comment on about the event. The debate was concluded with the gratitude to the participants by an English teacher Jolanta Antanavičienė.

 

Ieva Marija ir Paulina III D