Vilniaus Gabijos gimnazijos mokytojos Jolanta, Laura, Irma, Rasa bei direktorė Vilija balandžio mėn. 6 – 12 dienomis dalyvavo Erasmus+ K1 projekto „PANAŠUMAI – STIPRINA, SUNKUMAI –ĮKVEPIA“ dėstymo vizite Alikantės IES CABO DE LA HUERTA mokykloje. Tą savaitę šioje mokykloje lankėsi ne tik gabijiečių delegacija, bet ir kito Erasmus+ projekto dalyviai iš Italijos, Suomijos, Prancūzijos bei priimančiosios šalies Ispanijos.
Pirmadienio rytas prasidėjo visų projekte dalyvaujančių šalių delegacijų susitikimu savivaldybės konferencijų salėje. Šio susitikimo metu visos šalys susipažino bei prisistatė vieni kitiems ir aptarė savaitės veiklas bei planus. Pakilią susitikimo nuotaiką kūrė minėtos mokyklos styginių instrumentų orkestro atlikti nuotaikingi kūriniai.
Po renginio projekte dalyvaujantys mokytojai ir mokiniai iš vyko į pažintinę kultūrinę ekskursiją po Alikantę naudodamiesi Aliapp programėle, kuri buvo sukurta Erasmus+ projekte HERIT APP. Šiame projekte dalyvavo ir mūsų gimnazijos mokytojų bei mokinių komanda.
Kol vieni pažindinosi su Alikante, mūsų mokytojos keliavo į mokyklą vesti pamokų. Pirmoji pamoka – matematika su mokytoja Irma. Kadangi mokinių anglų kalbos žinios buvo labai netolygios, tad pamokoje buvo naudojama vaizdinė medžiaga. Taip buvo sudaryta puiki galimybė visiems mokiniams puikiai įsisavinti naują – algebrinių reiškinių pertvarkymo – temą. Po matematikos sekė integruota matematikos, biologijos, ekonomikos bei anglų kalbos „Dieviškosios proporcijos“ pamoka. Šioje pamokoje dalyvavo visos 5 mokytojos ir ji labai patiko visiems mokiniams. Visose pamokose buvo taikomi tiek mišraus mokymo(si), tiek darbo grupėse bei personalizuoto mokymo metodai. Šių metodų taikymas leido į pamokos veiklas įtraukti visų poreikių mokinius. Taip dirbant buvo sukurta saugi emocinė aplinka, todėl kiekvienas mokinys galėjo siekti asmeninės pažangos. Be abejo, pamokos pabaigoje mokiniai pildė refleksijos formas, kurias sukūrė projekto iniciatyvinė grupė. Buvo įdomu stebėti mokinius, nes tai jiems buvo naujiena – pasirodo, savo mokykloje refleksiją jie atlieka labai retai.
Po pirmųjų pravestų pamokų buvo atlikta ir mokytojų refleksija. Su pamokas stebėjusiais mokytojais buvo aptarta, kuris metodas geriausiai įtraukia į ugdymo procesą visų poreikių mokinius, kuris sukuria saugią emocinę aplinką. Antra diena prasidėjo nuo susitikimo su mokyklos bendruomene. Jo metu buvo pristatyta Lietuvos švietimo sistema bei palyginta su Ispanijos švietimo sistema. Mokytojai diskutavo apie mokymo metodus, svarstė, kurie geriausiai į ugdymo procesą įtraukia įvairių poreikių mokinius, leidžia jiems atsiskleisti bei motyvuoja siekti geresnių rezultatų, kuria saugią darbinę klasės atmosferą. Susitikimo metu buvo pristatyta mūsų gimnazijoje sukurta bei taikoma įsivertinimo forma. Daugelis šios mokyklos mokytojų nusprendė ir savo pamokose taikyti šią formą.
Po susitikimo vėl vyko pamokos. Šį kartą buvo integruojama matematika, anglų kalba bei biologija. Matematikos mokytoja Irma mokiniams aiškino, kas yra tiesinė lygtis ir kaip ją spręsti, anglų kalbos mokytoja Jolanta su mokiniais nagrinėjo būtąjį laiką, o biologijos mokytoja Rasa su bakalaureto klase tyrė kepenų funkcijas. Biologijos pamokoje buvo pritaikytas apverstos klasės („flipped classroom“) metodas.
Trečia dėstymo diena buvo itin darbinga. Nuo ankstyvo ryto viena po kitos sekė pamokos – anglų kalbos, matematikos, biologijos, ekonomikos bei integruota ekonomikos, anglų kalbos, matematikos ir biologijos pamoka „Žalioji ekonomika“. Šioje pamokoje buvo išbandytas tiek mišraus mokymo(si) metodas, tiek Lifto (Elevator) metodas. Visose pamokose mokiniams pateiktos užduotys buvo diferencijuotos bei individualizuotos taip užtikrinant saugią aplinką skirtingų poreikių mokiniams bei ugdant pažinimo kompetenciją.
Žinoma, su pamokose dalyvavusiais mokytojais vėl buvo aptartos vykusios pamokos, pasvarstyta, kas pavyko geriausiai, o ką dar būtų galima patobulinti. Po pamokų drauge su priimančiosios mokyklos pavaduotoja buvo nuvykta pasigrožėti vaizdais nuo Santa Barbaros kalno, ragauti Valensijos regiono tradicinių patiekalų.
Ketvirtadienio diena – ekonomikos bei biologijos pamokų diena. Ekonomikos mokytoja Laura mokė investavimo pagrindų, nagrinėjo, kas yra pinigai, ką jie reiškia, mokiniai gamino savo pinigus, o biologijos mokytoja Rasa su mokiniais atliko tiriamuosius darbus. Įdomu buvo stebėti mokinius, kurie atliko bandymus su lietuviškomis mielėmis, ispanišku cukrumi ir šveicarišku vandeniu. Tiek vienai, tiek kitai mokytojai teko dirbti ir paprastose, ir bakalaureato klasėse. Pastebėta, jog visų klasių mokiniai buvo žingeidūs, aktyvūs. Vadinasi, mūsų projekto išsikeltas tikslas – atrinkti bei išbandyti savo mokykloje ir kitose kultūrinėse terpėse metodus, geriausiai į pamokos veiklas įtraukiančius įvairių poreikių mokinius, leidžiančius jiems jaustis saugiai bei skatinančius siekti asmeninės pažangos, – pasiteisino.
Paskutinioji dėstymo diena buvo ir džiugi, ir liūdna. Džiugi, nes mokiniai priėjo, apsikabino, dėkojo už įdomias pamokas, už kiekvieno iš jų pastebėjimą pamokoje, liūdna, nes teko palikti mėlyną dangų, vis dar šaltoką jūrą bei skanų maistą. Atsisveikinant su Alikantės IES CABO DE LA HUERTA mokyklos mokytojais buvo dar kartą apibendrinta, kurie metodai geriausi. Išryškėjo mintis, jog vieno metodo nėra. Reikia taikyti tuos, kurie geriausiai tinka konkrečiai pamokai, tačiau išvada viena – aktyvūs metodai leidžia pamoką padaryti kaip šventę, o šventes mėgsta visi. Su šia mintimi, sertifikatų įteikimu ir alikantiškąja paelija mokyklos kiemelyje buvo atsisveikinta iki kitų vizitų.