Mūsų gimnazijoje gausu tiek jau vykdytų, tiek tebevykdomų tarptautinių Erasmus+ projektų. Norėdami paskatinti į tarptautinius projektus jungtis ir naujus dalyvius, parodyti tokių veiklų prasmingumą, kviečiame susipažinti su projektuose dalyvavusių ar tebedalyvaujančių tiek mokinių, tiek mokytojų įspūdžiais.
ERASMUS+ projektas “HERITAGE, CREATED BY PEOPLE“. Projekto veiklos vyko 2023 m. balandžio mėnesį. Projekte dalyvavo mokytoja Marytė Puzaitė ir II klasių mokiniai.
III gimnazijos klasės mokinys Augustinas apie projektą:
Į projekto veiklas įsijungėme, nes visada norėjome pažinti kitų šalių kultūras ir pabendrauti su bendraamžiais iš kitų šalių. Taip pat mūsų turimos žinios apie Bulgariją buvo labai menkos, tad norėjome pažinti šią šalį iš arčiau. Lūkesčiai buvo pateisinti su kaupu, pažinome tiek Bulgariją, tiek Blagoevgradą – miestelį, kuriame gyvenome. Bendrauti su projekto dalyviais buvo be galo smagu, turėsime prisiminimų bei draugų visam gyvenimui. Kitų šalių pristatymai ir kūrybinės dirbtuvės padėjo pažinti jų kultūras. Rekomenduotume projektuose dalyvauti visiems, norintiems pamatyti pasaulį kitaip, susirasti amžinų draugų ir puikiai praleisti laiką.
ERASMUS+ projektas “ECO – JOURNALISTS. LET’S RESQUE THE EARTH”. Projektas vyksta 2022 m. balandžio–2023 lapkričio mėn. Projekte dalyvauja mokytojos Rasa Burakienė, Giedrė Misiukevičienė, Loreta Rastenienė, IV ir III klasių gimnazistai.
IV klasės mokinė Agnė apie projektą:
Mane įsijungti į projekto veiklas pakvietė mokytoja. Be to, jau turėjau patirties kitame Erasmus+ projekte ir norėjau išbandyti naują projektą, susipažinti, susibendrauti su kitais žmonėmis ne tik iš savo mokyklos, bet ir iš kitos šalies, taip pat pati tematika pasirodė visai įdomi. Dar vienas dalykas, paskatinęs prisijungti – man daug kas sakė, kad Erasmus+ projektai šiek tiek „prideda“ balų stojant į aukštąsias mokyklas.
Iš pradžių net nelabai daug ko iš projekto ir tikėjausi, beveik buvau atsisakiusi pakvietimo, sutikau labiau net dėl to konkursinio balo perspektyvos, tačiau projektas tikrai nustebino, susibendravau su daug naujų žmonių. Išvykos irgi buvo labai smagios, taip pat per visus praktinius užsiėmimus labai daug išmokau.
Ar rekomenduočiau kitiems dalyvauti Erasmus+ projektų veiklose? Taip, taip, taip ir dar kartą taip! Tikrai, ypač tada, kai dar nereikia per daug jaudintis dėl egzaminų (tai 9-10, gal dar 11 kl.). Erasmus+ projektų veikla tikrai paįvairina rutiną, suartina su kitais projekto dalyviais bei mokytojais ir padeda lavinti įvairius įgūdžius (laiko planavimo, bendravimo, anglų kalbos, straipsnių rašymo ir daug kitų, jau labiau susijusių su konkretaus projekto tematika). Tačiau man asmeniškai Erasmus+ projektai yra svarbūs dėl galimybių bendrauti su skirtingomis šalimis, dalijimosi kultūromis ir naujų ryšių kūrimo. Niekada nebūčiau pagalvojusi, kad po 3 metų, praleistų Erasmus+ projektų veiklose, aš turėsiu tiek draugų Lenkijoje, Kroatijoje, Graikijoje, Italijoje, Turkijoje ir, žinoma, čia, Lietuvoje.
III klasės mokinė Kotryna apie projektą:
Įsijungiau į projektą, nes norėjau išbandyti savo gebėjimus, sužinoti ką nors naujo ir išeiti iš savo komforto zonos.
Veiklos, išmokti dalykai ir pažintys pranoko visus lūkesčius, veikla projekte ne tik praplėtė mano žinias, bet ir į gerąją pusę pakeitė mane, kaip asmenybę. Sužinojau tiek daug naujo apie žurnalistiką, bandymus laboratorijoje ir apie savo pačios sugebėjimus.
Ar rekomenduotumėte kitiems dalyvauti Erasmus+ projektų veiklose? Kodėl?
Rekomenduoju dalyvauti tokiuose projektuose visiems. Tai buvo geriausias potyris per visus mano metus mokykloje ir kiekvienam nuoširdžiai linkėčiau išbandyti šias ir panašias veiklas. Net nuostabu, kaip tokia galimybė gali sukurti tiek daug gerų prisiminimų, įgūdžių ir apskritai šiltų emocijų.
III klasės mokinė Viltė apie projektą:
Prisijungiau prie projekto, nes norėjau susipažinti su naujais žmonėmis, pažinti daugiau kitą šalį ir jos kultūrą, patobulinti kalbų įgūdžius ir sužinoti naujų dalykų.
Lūkesčiai tikrai pateisinti, nes susipažinau su daug naujų žmonių ir jų kultūra, pritaikiau anglų kalbos žinias ir įgijau naujų žinių, kurias gavau progą ir panaudoti. Be to, turėjau galimybę pabūti naujoje vietoje, komunikuoti.
Tikrai rekomenduoju dalyvauti ir kitiems, nes projektuose sužinoma daug naujų idėjų, yra proga susipažinti ir su užsieniečiais, vykdyti įvairiausias veiklas, patobulinti anglų kalbos žinias ir pamatyti kitas šalis, kultūras. Taip pat tai būdas išeiti iš komforto zonos ir išmokti dirbti grupėje.
ERASMUS+ projektas „STEBIU–VERTINU–AUGU“. Projekto trukmė – 2022 m. rugsėjo–2024 m. vasario mėn. Projekte dalyvauja mokytojos Jolanta Antanavičienė, Irma Zaveckaitė, Danguolė Ambrakaitienė, Laura Stašauskienė, Ana Baranovskaja, Violeta Aniūnienė, Jūratė Bakasėnaitė, Vilija Klimavičienė.
Mokytoja Danguolė Ambrakaitienė apie projektą:
Į projekto veiklas įsijungiau dėl kelių priežasčių. Pirmoji gana paprasta: smalsumas. Buvau girdėjusi apie Erasmus+ projektus mokiniams, mačiusi susidomėjusius ir besidžiaugiančius moksleivius, tad ir pačiai pasidarė įdomu sužinoti, kas tuos žmones taip džiugina. Tuo labiau, kad šis projektas rodėsi kitoks – juk jis tik mokytojams!Kita priežastis – noras išbandyti save. Žmogus, anot J. V. Gėtės, turi nuolat veikti – tik taip jis jaučiasi žmogumi. Projekto veikla man pasirodė nemenkas išbandymas, nes iki tol dar nebuvau dalyvavusi būtent tokioje veikloje. Juk čia ir kalba turėjo būti ne gimtoji, tai šitai man, nekalbančiai angliškai, o tik šiek tiek suprantančiai ir minimaliai galinčiai atsakyti, buvo neramu, tačiau vis tik viliojama. Tuo labiau, kad privalėjau dėstyti savo dalyką – gimtąją, lietuvių, kalbą! Na, ir galiausiai, siekis išbandyti save, pasitikrinti. Dirbant mokytoja dvidešimt penktus metus viskas jau tapo savaime suprantama, dėl to kartais net atrodydavo, kad nebėra tos ugnelės, kuri skatina dirbti išradingai, kūrybingai. Ruoštis pamokoms su jauduliu buvo tai, ko, atrodė, seniai nejutau. Žinoma, dar ir pasitikrinimas – ar tikrai man smagu būti mokytoja.
Įspūdžiai, patirti projekto metu, nepakartojami. Supratau, kas taip džiugina mokinius, dalyvaujančius panašiose veiklose: pažintis su kitų šalių kultūra, su žmonėmis, susidūrimas su veiklomis, reikalaujančiomis išradingumo, kūrybiškumo bei gebėjimo greitai reaguoti į situacijas. Buvo labai smagu pažinti graikų kultūrą, pamatyti, kaip šalies, kurios kultūra laikoma Europos kultūros pamatu, mokiniai ją puoselėja įvairių pamokų metu, kaip moka pristatyti kitiems savo kraštą, papročius ir tradicijas. Buvo labai smagu ir sava kultūra dalintis vedamų pamokų metu. Naudos šio projekto veiklų metu gauta daug: pamatyta ir sužinota, kaip vedamos pamokos svetur, suprasta, kokie mokymo(si) metodai veikia mokinius, kokiais geriausia ir naudingiausia juos ugdyti. Tapo aišku, jog labiausiai veikia ir yra naudinga tai, kas siejama su gyvenimu, su tikroviškomis situacijomis. Be to, ir pačios noras išbandyti save pasirodė ne toks jau neįveikiamas išbandymas. Supratau, kad viskas įmanoma ir įveikiama – tereikia tik noro ir drąsos kam nors ryžtis. Svarbiausia, tapo aišku: tikrai dirbu tai, kas pačiai teikia džiaugsmą, nes galimybė dalintis savo žiniomis, mokyti ir mokytis yra tai, kas man teikia džiaugsmą ir atneša didžiausią naudą.
Mokytoja Ana Baranovskaja apie projektą:
Dalyvavimas projektinėje veikloje neišvengiamas ugdymo procese kaip būdas dalintis patirtimi, puiki galimybė mokytis bendradarbiaujant.
Kitos šalies mokyklos atmosfera, kultūra, pamokų stebėjimas ir vedimas, grįžtamasis ryšys apie pamoką sustiprino mano kaip mokytojos profesionalumą. Dalyvaudama projektuose patobulinau savo kaip mokytojos tiek dalykines, tiek bendrąsias kompetencijas, būtinas ugdymo turiniui formuoti, nes besimokantis mokytojas – tai besimokantis mokinys.
ERASMUS+ projektas “ART AND LITERATURE IN EDUCATION’S NATURE. IS IT AN A.Li.E.N.?“ Projekto trukmė 2020 m. spalio–2023 m. rugpjūčio mėn. Projekte dalyvavo mokytojos Jūratė Kalverš, Vilija Rutkausienė, Renalda Tumėnienė, Viktorija Pulina, Karolina Žvikaitė, Agnė Padvaiskienė, II–III klasių mokiniai.
IV klasės mokinė Agnė apie projektą:
Į projektą įsijungiau pirmiausia dėl to, kad mane pakvietė mokytoja. Tiesą sakant, tai įvyko prieš daugiau nei trejus metus. Visada buvau toks žmogus, kuris, jeigu kas nors kviečia, tai ir eina Žinau, dėl ko jame visus tuos metus pasilikau – tai šansas aplankyti šalis ir vietas, kuriose, galbūt, niekada nebūčiau apsilankiusi, susibendrauti su nuostabiais žmonėmis ne tik iš kitų šalių, bet ir iš savo mokyklos.
Iš pradžių net nelabai turėjau kokių nors lūkesčių, vėliau sužinojau, kad yra galimybė aplankyti kitas šalis, tad pradėjau kažkiek tikėtis, kad gal ir aš galėsiu kur nors nuvykti. Man pasisekė būtent šio projekto metu nuskristi į dvi šalis – Turkiją ir Graikiją, ir abi šios kelionės padarė neišdildomą įspūdį, aš jas atsiminsiu dar ilgai. Taip pat pats darbas Lietuvoje – visokių straipsnių rašymas, pateikčių darymas, informacijos rinkimas, knygų skaitymas, nors kartais ir be didelio entuziazmo darytas, su mokytojų priminimais ir vėlavimais, irgi buvo savotiškai smagus ir, žinoma, reikalingas.
Ar rekomenduočiau kitiems dalyvauti Erasmus+ projektų veiklose? Taip, taip, taip ir dar kartą taip!
IV klasės mokinė Liepa apie projektą:
Manau, kad visi Erasmus+ projektai yra pati nuostabiausia galimybė visokio amžiaus žmonėms pažinti save, naujus žmones ir pasisemti įvairios patirties. Pagrindinė mano prisijungimo prie šių veiklų priežastis buvo noras pažinti kitas šalis, jų kultūrą ir žmones. Be to, stengiuosi visada dalyvauti visose veiklose ir taip išeiti iš savo komforto zonos ir pabandyti savo jėgas kitoje srityje. Šis Erasmus projektas buvo nuostabus nuotykis, kurio metu man teko ir organizuoti, ir dalyvauti įvairiose veiklose. Taip pat projektas buvo žingsnis į priekį, jį žengusi tapau atviresnė ir drąsesnė. Manau, projektas visiškai patenkino mano poreikius bendrauti su kitomis tautomis, daugiau apie jas sužinoti bei ugdyti savo asmenybę.
Tikrai rekomenduočiau tokiuose projektuose ir kitiems dalyvauti, nes, kaip sakiau, projektas yra puiki galimybė išeiti iš komforto zonos, išbandyti savo jėgas bei augti. Taip pat puiki galimybė susipažinti su kitų šalių mokiniais, kultūromis ir tradicijomis.